La venta de llibres durant la jornada de Sant Jordi suposa un 5% de les vendes totals del sector editorial, immers en un canvi en l’imaginari del lector. Tot hi que el paper segueix sent el protagonista, poc a poc, el llibre digital pren força en un mercat insipient però constant, on té un públic molt fidel.
Sant Jordi digital |
Enguany els lectors han optat a més de 2500 títols en català, un nombre encara molt reduït, però que ha augmentat considerablement des de l’any passat. Entre aquests títols en format digital destaca el poemari “No era lluny ni difícil” de Joan Margarit o “Pare Manel, més a prop de la terra que del cel”, de Francesc Buxeda. Cal destacar també que les edicions en paper que més costa trobar a les llibreries, juntament amb els títols més mediàtics i promocionats son a la vegada els més venuts en versió digital (Edi.cat).
En aquest context, l’Observatori de la Lectura i el Llibre, ha publicat un informe sobre la situació actual i les perspectives del llibre digital a l’Estat, en el qual destaca una major oferta d'aparells que de continguts, amb una notable proliferació de les tauletes que poden usar-se com e-books, com l'iPad d'Apple, posant a l’abast del consumidor una oferta més o menys àmplia de dispositius lectors. No obstant això, aquesta disponibilitat d'aparells no ha vingut acompanyada en paral·lel per una oferta de continguts suficientment capaç de respondre a les necessitats del lector.
Les expectatives del sector apunten a un canvi de tendència al llarg d'aquest any i el pròxim. Pel 2012 una de cada quatre editorials espanyoles podria estar comercialitzant en versió digital més de la meitat del seu catàleg, i una de cada tres oferirà més de la meitat de les seves novetats en digital. Un notable avantatge pel consumidor es que els llibres digitals solen ser entre un 20 i un 30% més barats, segons els editors, malgrat que l’IVA del llibre en paper és d'un 4% i el del digital és del 18%.
No hay comentarios:
Publicar un comentario